Tiedotteet

Turun hovioikeus on tänään 17.2.2016 antamassaan ratkaisussa kumonnut aiemmin annetun käräjäoikeuden tuomion ja hylännyt kaikki lahjussyytteet liittyen Kroatian vientihankkeeseen. Valtionsyyttäjä syytti vuosina 2005 – 2008 tehdyksi epäillystä törkeästä lahjuksen antamisesta kahta Patrian entistä työntekijää. Lisäksi Patria Land Services Oy:lle vaadittiin yhteisösakkoa. Valtio velvoitettiin korvaamaan Patrian oikeudenkäyntikuluja asiassa sekä hyvitystä pitkittyneestä oikeudenkäynnistä.

”Hovioikeuden ratkaisu oli odotettu. Pidämme sitä perusteltuna sekä oikeudellisesti että näytön kannalta arvioituna. Patrialla ei ole aihetta valittaa tuomiosta. Käymme nyt ratkaisun perustelut yksityiskohtaisesti läpi”, sanoo lakiasiainjohtaja Hanna Kyrki.

Lakiasiainjohtaja Hanna Kyrki, p. 040 869 2041, hanna.kyrki@patria.fi

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Konserni toimii Suomen lisäksi muun muassa Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Puolassa, USAssa, Yhdistyneissä Arabiemiraateissa ja Etelä-Afrikassa. Konsernissa toimii 2 900 ammattilaista.