Kazakstanin siviili-ilmailuakatemia ja Patria ovat allekirjoittaneet jatkosopimuksen ammattilentäjäkoulutuksesta järjestyksessään toiselle oppilasryhmälle. Ammattilentäjäkoulutus perustuu tasavallan presidentti Sauli Niinistön valtiovierailulla Kazakstanissa allekirjoitettuun aiesopimukseen vuonna 2013.

Patria kouluttaa vuoden 2016 loppuun mennessä 14 kazakstanilaista oppilasta, jotka valittiin noin 50 hakijan joukosta. Opiskelu alkaa teoriajaksolla, ja kesäkuussa 2015 oppilaat tulevat Suomeen lentokoulutukseen. Oppilaat koulutetaan eurooppalaisten määräysten mukaisesti ansiolentäjän lupakirjatasolle monimoottori- ja mittarilentokelpuutuksin. He saavat myös täyden liikennelentäjäteoria- sekä ohjaamoyhteistyökoulutuksen.

”Olemme erittäin tyytyväisiä saatuamme kansainväliselle koulutuksellemme jatkosopimuksen Ilmailuakatemiasta. Sopimus on osoitus asiakkaamme luottamuksesta koulutuksemme tasoon”, sanoo Patria Pilot Trainingin toimitusjohtaja Mikko Paronen.

Patria Pilot Training on johtava eurooppalainen ilmailualan oppilaitos, joka on kouluttanut satoja ammattilentäjiä perustamisvuodestaan 1998 lähtien. Suomalaisten oppilaiden lisäksi Patria Pilot Training on kouluttanut myös Pietarin siviili-ilmailuyliopiston lentäjäoppilaita. Patrian lentokoulutusorganisaation erikoistarjontaan kuuluu lentoyhtiöille suunnattu Multi-Crew Pilot License (MPL) sekä muut yritysasiakkaille räätälöidyt ratkaisut. Oppilaitoksella on käytössään huippumoderni lentokoulutuskalusto.

Patria Pilot Training on osa Patria-konsernia, joka on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Konserni toimii Suomen lisäksi muun muassa Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Puolassa, Yhdistyneissä Arabiemiraateissa, USAssa ja Etelä-Afrikassa. Konsernissa toimii 2 800 ammattilaista.

Mikko Paronen, toimitusjohtaja, Patria Pilot Training, p. 040 869 3113, [email protected]