Patria on tehnyt kolmevuotisen sopimuksen Turkish Airlines -lentoyhtiön kanssa uusien lentäjien kouluttamiseksi. Patria ja Turkish Airlines toteuttavat Airbus A320 Multi-Crew Pilot License (MPL) -koulutuksen yhteistyössä. Patria kouluttaa tarvittavat teoria-aineet sekä ensimmäisen vaiheen MPL-lentokoulutuksen sekä toisen vaiheen mittarilentokoulutuksen. Turkish Airlines jatkaa vaiheet kolme ja neljä uudessa koulutuskeskuksessaan Istanbulissa.

”Tämä sopimus on luonnollista jatkoa lentokoulutuksen kansainvälistymisstrategiallemme. Patrialla on jo kolmen vuoden kokemus Airbus A320 MPL -koulutuksesta, ja olemme hyvin ylpeitä siitä, että Patriasta tulee Turkish Airlinesin ensimmäinen ja ensisijainen MPL-koulutuspartneri. Odotamme kovasti, että voimme aloittaa lentokoulutuksen Turkish Airlinesille, yhdelle maailman suurimmista lentoyhtiöistä”, toteaa Patrian lentäjäkoulutuksesta vastaava johtaja Jyrki Myyryläinen.

”Patrian koulutusosuudet kestävät 14 kuukautta jakautuen Patrian uuden syksyllä avattavan Córdoban sekä nykyisen Pirkkalan koulutuskeskusten välille. Koulutus Istanbulissa kestää neljä kuukautta, ja koulutuksen kokonaisaika on näin 18 kuukautta”, jatkaa Myyryläinen.

Ensimmäinen oppilasryhmä aloittaa opintonsa vielä vuoden 2019 aikana, kun Turkin ilmailuviranomainen on hyväksynyt Turkish Airlinesin A320 MPL -ohjelman käyttöönottamisen.

Lisätietoja: myyntijohtaja Mikko Paronen, Pilot Training, p. 040 869 3113, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Belgiassa, Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Vuonna 2018 Patrian liikevaihto oli 476,1 miljoonaa euroa, ja konsernissa toimii 2 800 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50.1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49.9 %). Patria omistaa 50 % norjalaisesta Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.