Tiedotteet

Patria ja Volvo Group ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen liittyen elinkaaren tukipalveluihin, joita yhtiöt tarjoavat yhdessä Ruotsin puolustusvoimille sen mahdollisissa tulevissa logistiikan ja huollon uudistuksissa. Patrialla on jo sopimus 113 AMV 8x8 panssaroidun pyöräajoneuvon toimittamisesta Ruotsin maavoimille käytössä olevien noin 200 Patria XA 6x6 -ajoneuvon lisäksi. Volvo Group on puolestaan pitkään toimittanut Ruotsin puolustusvoimielle ajoneuvoja ja sillä on laaja huolto- ja kunnossapitoverkosto.

Hyvänä esimerkkinä julkisen ja yksityisen kumppanuuden edelläkävijänä puolustuksen tukipalveluiden alalla on Patrian tytäryhtiö Millog. Se on toiminut jo kolmen vuoden ajan Suomen puolustusvoimien strategisena kumppanina tuottaen elinkaaren tukipalveluita, kuten huolto- ja korjauspalveluita sekä teknistä tukea. Kumppanuusjärjestely on osoittautunut tehokkaaksi ja kannattavaksi kaikille osapuolille. Toimintatapa tarjoaa erinomaisia mahdollisuuksia vähentää julkisen puolustussektorin kuluja ja tehostaa toimintaa.

”Yhdistimme voimamme Volvo Groupin kanssa vahvistaaksemme pohjoismaista jalansijaamme ja yhteistyötä. Volvo Group on meille Ruotsissa merkittävä kumppani. Yhdessä pystymme tarjoamaan erittäin kattavat palvelut ja kumppanuudet puolustusalalla”, toteaa markkinointijohtaja Jukka Holkeri Patriasta.

“Patria, jolla on kokemusta laajasta yhteistyöstä Suomen puolustusvoimien kanssa, on täydellinen kumppani Volvo Groupille. Yhdessä voimme tarjota parhaat ratkaisut Ruotsin puolustusvoimille”, sanoo valtiollisesta myynnistä vastaava Håkan Karlsson.

◦Patria: Jukka Holkeri, markkinointijohtaja, p. 040 869 2008, jukka.holkeri@patria.fi
◦Volvo Group: Mårten Wikforss,  Head of Volvo Group Media Relations, p. +46 31 66 11 27, marten.wikforss@volvo.com
Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio (73,2 %) ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V. (26,8 %).

Volvo Group on yksi maailman johtavista kaupallisten kuljetusratkaisujen tarjoajista, jonka tuotteisiin kuuluvat muun muassa kuorma-autot, linja-autot, rakennuslaitteet, moottorit, veneiden ja teollisten sovellusten ajojärjestelmät sekä lentomoottoreiden komponentit. Volvo Group tarjoaa myös rahoitusratkaisuja ja entistä enemmän muita palveluita asiakkailleen. Volvo Groupin palveluksessa on noin 100,000 henkilöä, sillä on tuotantotiloja 19 maassa ja myyntitoimintoja noin 180 markkina-alueella. Sen maailmanlaajuinen huoltoverkosto vastaa asiakasvaatimuksiin varaosien ja muiden palveluiden osalta.