Patria jatkaa panostuksia moderneihin siviilikoulukoneisiin kehittääkseen edelleen korkealaatuista lentokoulutustaan.

Patria vastaanotti äskettäin kaksi Diamond DA40 NG -konetta, jotka toimitettiin Suomeen, mutta lennettiin sitten Patrian uuteen lentokoulutuskeskukseen Espanjan Córdobaan. Tänään Patria on tilannut kaksi uutta DA40 NG -koulukonetta, jotka toimitetaan maaliskuussa 2020. Tilauksessa on optio kahdesta lisäkoneesta, jotka toimitetaan kesällä 2020, mikäli optiota päätetään käyttää. Näiden toimitusten jälkeen Patrialla on DA40 NG -koneita yhteensä 10 kappaletta, jotka kaikki ovat varustettuina uusimmalla Garmin 1000 NXi -avioniikalla.

”Patrian siviililentokoulutus kasvaa nopeasti viimeaikaisten merkittävien lentoyhtiöiden kanssa tehtyjen sopimusten myötä. Näin ollen Patria kasvattaa koulutuskapasiteettiaan vastaamaan uutta tilannetta. Uudet koneet sijoitetaan suoraan Espanjan Córdobaan, jossa olemme jo aloittaneet lentokoulutuksen”, toteaa Patrian lentäjäkoulutuksesta vastaava johtaja Jyrki Myyryläinen.

Lisätietoja: myyntijohtaja Mikko Paronen, Pilot Training, Patria, p. 040 869 3113, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Belgiassa, Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Vuonna 2018 Patrian liikevaihto oli 476,1 miljoonaa euroa, ja konsernissa toimii 2 900 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50.1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49.9 %). Patria omistaa 50 % norjalaisesta Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.