Patria sijoittui sijalle 26 Universumin toteuttamassa ammattilaistutkimuksessa ihanteellisimpien IT-alan sekä tekniikan alan työnantajien listalla. Patria paransi sijoitustaan hienosti viime vuoden sijasta, joka oli 52. Tekniikan alan suosituimmat yritykset olivat tänä vuonna Kone, ABB ja VTT. IT-alan suosituimmat yritykset olivat Supercell, Microsoft ja Rovio. Tutkimukseen vastasi yhteensä 6 364 IT- ja tekniikan alalla toimivaa ammattilaista, joista miehiä oli 48 % ja naisia 52 %. Keski-ikä oli 33 vuotta.

Patriassa puolustus-, turvallisuus- ja ilmailuteollisuuden monipuoliset tehtävät työllistävät Suomessa noin 2 600 ja koko konsernissa 3 600 osaajaa. Patriassa on monia erityisosaamista vaativia aloja - ainutlaatuinen huipputeknologian osaaminen ja vuosikymmenien kokemus ovat perustana menestyksekkäisiin tuote- ja palvelukonsepteihin. Jatkuva osaamisen kehittäminen on yksi merkittävimmistä henkilöstön kehittämisen painopistealueista.

Sijoitus parani myös opiskelijatutkimuksessa

Myös keväällä 2014 julkaistussa vastaavassa opiskelijatutkimuksessa Patria nosti sijoitustaan hienosti. Sijoitus oli 23, kun se vuotta aiemmin oli 31. Opiskelijatutkimuksessa suosituimmat yritykset olivat IBM, NSN ja Tieto. Opiskelijatutkimukseen vastasi 3 284 opiskelijaa, joista miehiä oli 81 % ja naisia 19 %. Keski-ikä oli 27 vuotta. Universumin mukaan nuorten unelmatyöpaikan kriteereitä ovat tulevaisuuden näkymät ja innovatiivinen työkulttuuri. Nuoret haluavat olla mukana kehityksen kärjessä, rakentamassa ja kokemassa menestystarinaa.