Patria Land Systems ja Etteplan ovat solmineet sopimuksen ajoneuvojen teknisestä dokumentoinnista ja varustelun suunnittelusta. Patria Landin toimintamallin uudistamiseen ja toimintojen uudelleen organisointiin liittyen viisi Patria Land Systemsin työntekijää siirtyy Etteplanin palvelukseen niin kutsuttuina vanhoina työntekijöinä 3.8.2015 alkaen.

Etteplan on ollut jo pitkään Patrian kumppani teknisessä dokumentoinnissa ja suunnittelussa. Nyt toteutettava ulkoistussopimus syventää yritysten yhteistyötä entisestään, kun Etteplan ottaa vastuun toiminnoista ja niiden kehittämisestä.

"Luotamme Etteplanin osaamiseen sekä teknisen dokumentoinnin palveluiden että suunnittelupalveluiden toteuttamisessa ja kehittämisessä", tuotekehitysjohtaja Pekka Korhonen Patrialta toteaa.

"Palvelemme Patriaa joustavasti sen vaihtelevien tarpeiden mukaan. Patria hyötyy edistyksellisistä teknisen dokumentoinnin ja suunnittelun ratkaisuistamme", Etteplanin Veikko Lamminen, SVP Operations Finland, kertoo.

Nyt solmittu sopimus jatkaa kehitystä, jossa asiakasyritys ulkoistaa ydinosaamisensa ulkopuolisia toimintojaan Etteplanille. Tänä vuonna Etteplanille on ulkoistanut toimintojaan muun muassa Husqvarna Group, jonka kaikkien tuotteiden ja brändien teknisen dokumentaation tuotannosta ja ylläpidosta vastaa jatkossa Etteplan.

Lisätietoja antavat:

Pekka Korhonen