Patria Helicopters AB on voittanut tarjouskilpailun koskien Norjan puolustusvoimien Bell 412 -helikoptereiden huoltoa, ja allekirjoittanut nelivuotisen sopimuksen Norjan puolustusvoimien logistiikkaorganisaation kanssa. Sopimus sisältää option kolmesta lisävuodesta. Sopimuksen arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa.

Norjan Ryggessä ja Bardufossissa olevat Bell 412 -helikopterit huolletaan Patrian tiloissa Ruotsin Arlandassa.

“Olemme erittäin ylpeitä ja iloisia tästä tilauksesta. Se on meille osoitus luottamuksesta, jonka olemme saavuttaneet asiakkaamme organisaatiossa,” sanoo Patria Helicopters AB:n toimitusjohtaja Peter Örjes.

Patria Helicopters AB on osa Patria-konsernia. Sen toiminta keskittyy pääosin helikoptereiden elinkaaren tukipalveluihin sisältäen kunnossapitoa, huoltoa ja erilaisia korjauksia. Lisäksi yhtiö tarjoaa komponentteja ja laitteita koptereihin sekä tekee erilaisia päivitys- ja muutostöitä.

Magnus Odenman, myynti- ja markkinointijohtaja, puh. +46 (0) 8 593 787 00, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Konsernissa toimii 2 800 ammattilaista. Patrian omistajia ovat Suomen valtio (50,1%) ja norjalainen Kongsberg Aerospace and Defence AS (49,9%).