Patrian tuoreet koulutuslentokoneet ovat Euroopan moderneimmat. Koneet ovat yleisön nähtävillä Turku Airshow –tapahtumassa, joka järjestetään 18. – 19.6.2011 Turun lentoasemalla.

Ammattilentäjiä kouluttava Patria Pilot Training on mukana Turku Airshow –tapahtumassa viikonvaihteessa 18. – 19.6.2011 Turun lentoasemalla. Tapahtumassa nähdään muun muassa U.S. Air Forcen taitolento-osasto Thunderbirdsin lentonäytös sekä muita ulkomaisia vierailijoita. Patria esittelee uutta koulutuslentokalustoaan kaksipäiväisen tapahtuman maanäyttelyssä pääsisäänkäynnin läheisyydessä. Paikan päällä on tavattavissa Patria Pilot Training -oppilaitoksen opettajia ja oppilaita.

Helsingin Malmilla toimivalla Patria Pilot Training -oppilaitoksella on yhdeksän uutta peruslentokoulutukseen käytettävää Tecnam P2002 JF -lentokonetta sekä kolme vuosi sitten hankittua Cirrus SR22-mittarikoulutuskonetta. Tecnamit korvaavat aikaisemmat seitsemän AS202 Bravo -lentokonetta.

Tuoreiden lentokonehankintojen ansiosta Patria Pilot Trainingilla on nyt käytössään Euroopan modernein lentokoulutuskalusto. Turku Airshow -tapahtumassa yleisön nähtävillä on Patria Pilot Trainingin uusista lentokoneista molemmat mallit.

”Tecnam on saanut erittäin hyvän vastaanoton lennonopettajilta. Niissä on moderni avioniikka, joka perustuu Garmin 500 -näyttöihin. Tästä koneesta oppilaiden on helppo siirtyä mittarilentokoulutusvaiheessa käytettävään Cirrus SR22 -koneeseen, jossa koulutusta jatketaan edelleen Garminin toimittamalla Cirrus Perspective -avioniikalla”, kertoo Patria Pilot Training Oy:n vastuullinen johtaja Mikko Paronen. Lentokoulutus Tecnameilla alkaa vielä ennen Turun ilmailunäytöstä opettajien yhtenäistämiskoulutuksen valmistuttua.

Ammattilentäjäksi kahdessa vuodessa

Oppilashaku 15.8.2011 alkavalle seuraavalle Patria Pilot Trainingin kurssille on parasta aikaa käynnissä. Ilmailun perusteista aloittavat oppilaat valmistuvat Patria Pilot Trainingin opintolinjalta noin kahdessa vuodessa ja saavat yleiseurooppalaisen ansiolentäjän lupakirjat (CPL ME-IR). Opinnot sisältävät myös liikennelentäjäteoriat (Frozen ATPL) ja MCC-ohjaamoyhteistyökoulutuksen opinnot.

Perusvaatimuksena opinnoille on normaali terveys, ylioppilas- tai vastaava peruskoulutus sekä miehillä suoritettu asevelvollisuus. Perusvaatimukset täyttävät hakijat kutsutaan valintakokeisiin, joissa pääpaino on ammattiin liittyvissä soveltuvuustesteissä. Kurssien aloituspäivämäärät, hakuohjeet ja muut lisätiedot löytyvät osoitteesta www.patria.fi tai www.pilottrainingmalmi.fi.

Lisätietoja: Vastuullinen johtaja Mikko Paronen, Patria Pilot Training, p. 040 869 3113, [email protected]

Patria - Puolustus-, turvallisuus ja ilmailualan luotettu elinkaaripalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.