Hyötyajoneuvojen korjaus- ja huoltopalveluihin erikoistunut Raskone Oy on myynyt 8 %:n osuutensa Millog Oy:stä sen nykyisille omistajille Patria Oyj:lle ja Insta Group Oy:lle näiden omistusuhteiden (Patria 55 % ja Insta 34 %) suhteessa. Täten Patria omistaa nyt Millogista 59,9 % ja Insta vastaavasti 37,1 %. Loput 3,0 % yhtiön osakekannasta on Millog Oy:n tytäryhtiön Oricopa Oy:n hallussa. Kauppa selkeyttää Millogin omistusrakennetta ja antaa Raskoneelle mahdollisuuden keskittyä oman liiketoimintansa kehittämiseen.

Millog Oy toimii Puolustusvoimien strategisena kumppanina ja tuottaa maavoimien puolustusmateriaalin elinkaaren tukipalveluita. Millogin palveluihin kuuluvat ajoneuvo- ja panssarikaluston, ase- ja elektroniikkajärjestelmien kunnossapito- ja materiaalipalvelut sekä eri järjestelmiin liittyvät modifikaatiot ja asennukset. Millog on myös Pohjoismaiden suurin ja pisimpään toiminut optisten laitteiden valmistaja. Millogin toiminta on sertifioitu ja se täyttää ISO 9001, ISO 14001 ja AQAP 2110 -vaatimukset.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Aarne Nieminen, Millog, p. 040 315 7010, [email protected]