Oletko kiinnostunut lentäjän ammatista ja ilmailusta? Tule tutustumaan ammatti- ja harrastelentäjiä kouluttavan oppilaitoksen Patria Pilot Trainingin toimitiloihin ja Euroopan moderneimpaan lentokalustoon Helsinki-Malmin lentoasemalle Patria-taloon lauantaina 10. marraskuuta klo 12.00 - 16.00. Voit osallistua samalla veloituksetta ammattilentäjäkoulutuksen valintakokeiden ensimmäiseen osioon, joka sisältää englannin kielen sekä matematiikan/fysiikan kokeet. Osallistuminen valintakokeeseen ei vaadi ennakkoilmoittautumista.

Päivän aikana yleisöllä on mahdollisuus tutustua koulun toimintaan sekä uuteen lentokoulutuskalustoon ja lentosimulaattoriin. Lisäksi Patria Pilot Trainingin kokeneet opettajat tarjoavat tietoa ammattilentäjäkoulutuksesta.

”Ilmailun perusteista aloittavat oppilaamme valmistuvat opintolinjaltamme noin kahdessa vuodessa ja saavat yleiseurooppalaisen ansiolentäjän lupakirjat, joilla he voivat hakea töitä lentoyhtiöistä perämiehen tehtäviin. Opinnot sisältävät myös liikennelentäjäteoriat ja ohjaamoyhteistyökoulutuksen opinnot”, kertoo Patria Pilot Trainingin vastuullinen johtaja Mikko Paronen.

Euroopan uudenaikaisin koululentokalusto

Oppilaitoksella on käytössään Euroopan uudenaikaisin koululentokalusto. Helsingin Malmilla toimivalla koululla on yhdeksän uutta peruslentokoulutukseen käytettävää Tecnam P2002 JF -lentokonetta sekä kolme Cirrus SR22-mittarikoulutuskonetta.

Kesällä kouluun on saapunut kaksi Diamond DA-42NG –lentokonetta, joiden myötä kolme vuotta kestänyt Patria Pilot Trainingin laivastouudistus on saatu valmiiksi. Patria on tämän jälkeen ainoa lentokoulu Suomessa, jossa oppilaat lentävät kaikki koululentonsa moderneilla lasiohjaamoilla varustetuilla lentokoneilla.

Seuraava omarahoitteinen ammattilentäjän opintolinja alkaa tammikuussa 2013. Perusvaatimuksena opinnoille on normaali terveys, ylioppilas- tai vastaava peruskoulutus sekä miehillä asevelvollisuuslain mukaisesti suoritettu palvelus. Perusvaatimukset täyttävät hakijat kutsutaan valintakokeisiin, joissa pääpaino on ammattiin liittyvissä soveltuvuustesteissä. Kurssien aloituspäivämäärät, hakuohjeet ja muut lisätiedot löytyvät osoitteesta www.patria.fi. Patria Pilot Training on osa Patria-konsernia.

Patria Pilot Training, Helsinki-Malmin lentoasema, puh. 040 869 3100, [email protected]

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patrian omistavat Suomen valtio (73,2 %), ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V. (26,8 %).