Patria-konsernin tukitoimintoja vahvistetaan, jotta yhtiön johto pystyy entistä paremmin keskittymään puolustus-, ilmailu- ja turvallisuusteollisuuden alalla toimivan konsernin liiketoiminnan johtamiseen.

Strategisten projektien markkinointi ja yhteistyö teollisten partnereiden kanssa koordinoidaan konsernitasolla. Tästä vastaavaksi johtajaksi nimitetään DI Jukka Holkeri (47). Hän on ollut Patrian palveluksessa vuodesta 1988 ja toimii tällä hetkellä Aviation-liiketoiminnasta sekä Konsernimarkkinoinnista ja viestinnästä vastaavana johtajana.

Aviation-liiketoiminnan johtajaksi nimitetään DI Lassi Matikainen (48), joka on ollut Patrian palveluksessa vuodesta 2008 ja vastaa tällä hetkellä Aviation-liiketoimintaan kuuluvasta Aircraft-yksiköstä.

Konsernihallintoa tiivistetään ja sen otetta liiketoiminnoista vahvistetaan. Konsernihallinnosta vastaa toukokuun alusta alkaen Patrian palvelukseen Metsäliitto-konsernista siirtyvä OTK, MBA Ville Jaakonsalo (38).

Nimitykset astuvat voimaan 1. toukokuuta 2010 alkaen.

Patria Oyj
Heikki Allonen