Patria on mukana 20. – 26. kesäkuuta 2011 järjestettävässä Pariisin ilmailunäyttelyssä, joka on alan yksi suurimmista näyttelyistä. Se kokoaa ilmailuteollisuuden kaikki keskeiset toimijat. Tapahtumapaikkana on Pariisin Le Bourget Exhibition Centre. Patria, sen tuotteet ja osaaminen siviili- ja sotilaslentäjäkoulutuksessa sekä ilmailuteknologiassa ovat esillä hallissa 4 näyttelypaikalla D4.

Euroopan moderneimmat koulutuslentokoneet

Patrian ammattilentäjiä kouluttava Pilot Training on vahvasti esillä Pariisissa. Se on Pohjois-Euroopan johtavia oppilaitoksia, josta opiskelijat valmistuvat noin kahdessa vuodessa ja saavat yleiseurooppalaisen ansiolentäjän lupakirjat (CPL ME-IR). Opinnot sisältävät myös liikennelentäjäteoriat (Frozen ATPL) ja MCC-ohjaamoyhteistyökoulutuksen opinnot.

Pilot Trainingillä on käytössään Euroopan moderneimmat koulutuslentokoneet. Uusi lentokalusto koostuu yhdeksästä peruslentokoulutukseen käytettävästä Tecnam P2002 JF -lentokoneesta sekä kolmesta vuosi sitten hankitusta Cirrus SR22-mittarikoulutuskoneesta.

Sotilaslentokoneiden ja helikoptereiden elinkaaren tukipalveluja pitkällä kokemuksella

Patria lukeutuu Euroopan johtaviin ilmailualan elinkaaren tukipalvelujen tuottajiin. Patriassa on valmistettu ja huollettu ilmailukalustoa jo 90 vuoden ajan. Patrialla on vankkaa kokemusta myös muiden valmistajien kalustoista ja niiden huollosta. Tällä hetkellä Patria huolehtii muun muassa F-18 Hornet -torjuntahävittäjien, Hawk-suihkuharjoituskoneiden ja NH90-kuljetushelikoptereiden elinkaaren tukipalveluista.

Patrialla on vahva asema helikoptereiden huollossa Pohjoismaissa. Ruotsissa Patrialla on helikoptereiden huoltotoiminnasta vuosikymmenien kokemus. Vuoden 2011 maaliskuusta lähtien Patrian huoltotoiminta laajeni Norjan Bardufossiin.

Korkealuokkaisia lentokonerakenteita

Patrian yksi osaamisalue on lentokonerakenteiden suunnittelua, teollistamista ja valmistusta sisältävien hankkeiden kokonaisvaltainen hallinta. Pitkäaikaiset kumppanuudet ja kustannustehokkuus ovat keskeisiä menestystekijöitä.

Markkinointijohtaja Jukka Holkeri, p. 040 869 2008, [email protected]

Patria - Puolustus-, turvallisuus ja ilmailualan luotettu elinkaaripalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.