Patria AMV XP 8x8 PR

Patria ja Japan Steel Works Ltd. (JSW) allekirjoittivat 31. elokuuta 2023 lisenssisopimuksen Patria AMV XP 8x8 -ajoneuvojen tuotannosta Japanissa. Sopimus mahdollistaa paikallisen tuotannon Japanin maavoimien (Ground Self-Defense Force) WAPC (Wheeled Armored Personnel Carrier) -ohjelman mukaisesti. Patria AMV XP 8x8 -ajoneuvo valittiin ohjelman puitteissa joulukuussa 2022 seuraavaksi panssaroiduksi miehistönkuljetusajoneuvoksi korvaamaan Type-96 8x8 -ajoneuvot, jotka ovat käytössä tällä hetkellä. Ajoneuvojen määrää tai arvoa ei julkaista tässä vaiheessa.

”Patria on sitoutunut toimittamaan ajoneuvot Japanin maavoimien WAPC-ohjelmaan ja olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme JSW:n tuotantokumppaniksemme Japanissa. Kummallakin yrityksellä on yli sadan vuoden kokemus huippuluokan tuotteiden valmistamisesta vaativiin tarpeisiin. JSW on paikallinen korkealuokkainen valmistaja ja Patrian näkökulmasta erinomainen tuotantokumppani, joka tulee toteuttamaan projektimme Patrian ja kansainvälisten standardien mukaisesti. Yhdessä luomme vahvan tiimin valmistamaan ja toimittamaan uusimman sukupolven panssaroituja ajoneuvoja Japanille pitkälle tulevaisuuteen”, kertoo Patrian Janne Räkköläinen, Senior Vice President, Market Area World.

Patrian ja Japan Steel Works Ltd:n allekirjoitustilaisuus 31.8.2023
Vasemmalta: Japan Steel Works Ltd:stä Koji Ichimura, Sales Manager, AMV XP Project Manager ja Takeshi Shinmoto Director of Ordnance Business H.Q. sekä Patrian toimitusjohtaja Esa Rautalinko and Global-divisioonan johtaja Jukka Holkeri.

Mediatiedustelut ja lisätiedot:

[email protected]

Janne Räkköläinen, Senior Vice President, Market Area World, Patria, puh. +358 40 844 3210, [email protected]

Patrian Protected mobility & defence systems -tuoteperhe

Lehdistötiedote 9.12.2022
Japani valitsi Patria AMVXP 8x8 panssaroidun pyöräajoneuvon Maavoimiensa uudeksi miehistönkuljetusajoneuvoksi

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, teknologiaratkaisujen ja lentokoulutuksen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa maalla, merellä ja ilmassa. Patrialla on toimipisteitä Suomen lisäksi muun muassa Ruotsissa, Norjassa, Belgiassa, Alankomaissa, Virossa, Latviassa ja Espanjassa. Konsernissa toimii yli 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.
www.patriagroup.com