Patria on edelleen yksi Suomen kiinnostavimmista työnantajista sekä työssäkäyvien että opiskelijoiden keskuudessa Talentumin Työnantajamielikuva 2011 –tutkimuksen mukaan. Patria on 15 tunnetuimman yrityksen joukossa ja opiskelijoiden keskuudessa 14. houkuttelevin työnantaja, TEK-opiskelijoiden joukossa jopa 11. houkuttelevin.

”Olemme kyenneet säilyttämään kiinnostavuuden tarjoamalla haastavia työtehtäviä mielenkiintoisella toimialalla. Vuoden 2011 aikana meillä on ollut auki jo 99 työpaikkaa, joihin on ollut paljon erittäin hyviä hakijoita”, toteaa Patrian henkilöstöjohtaja Terhi Nieminen.

Työssä käyvät arvostavat tutkimuksen mukaan hyvää johtoa, vakituista työpaikkaa ja haastavia työtehtäviä. Opiskelijoiden keskuudessa painottuvat seuraavat: mielenkiintoinen toimiala, maksetaan kaikista työtunneista ja mahdollisuus edetä uralla.

Talentumin työnantajien mielikuvatutkimuksen tavoitteena oli selvittää suomalaisten ylempien toimihenkilöiden sekä opintojensa loppuvaiheessa olevien opiskelijoiden mielikuvia eri yrityksistä ja niiden houkuttelevuudesta työnantajina. Työnantajamielikuvia on seurattu jo vuodesta 1995 lähtien. Vuoden 2011 tutkimukseen vastasi yli tuhat (1021) teknis-kaupallis-yhteiskunnallis-oikeustieteellisesti koulutettua toimihenkilöä sekä hieman vajaa yhdeksänsataa (895) opiskelijaa.

Tutkimuksen on toteuttanut Talentum Media Oy:n toimeksiannosta Kuulas Millward Brown maalis-huhtikuussa 2011.